Szukaj na tym blogu

środa, 8 lutego 2012

Symbol przeszłości - reklamówka

Późne lata 80 i początek 90 był czasem, w którym panował powszechny radosny kicz. Oczywiście wszyscy zauważyli to dopiero z upływem czasu. Wtedy mówiło się, że taka po prostu jest moda. Dziś nie przyszła jeszcze pora na powrót trendów z tamtych czasów. Wręcz unika się ich jak ognia. Bardzo ważnym gadżetem w tamtych czasach była reklamówka – czyli plastikowa torba z nadrukowanym firmowym logo czy kolorowym obrazkiem. Nadal jest ona jednym z przedmiotów niemal codziennego użytku, ale utraciła wiele ze swojego uroku i nie sięgamy po nią już tak chętnie i bez zastanowienia. Wraz ze stopniowym rezygnowaniem z jednorazowych foliowych torebek, pojawiła się moda na noszenie zakupów w koszykach. Na popularności zyskały również torebki papierowe, uważane za bardziej gustowne i przede wszystkim mniej rzucające się w oczy. Są wytrzymałe i można używać ich wielokrotnie. W dodatku są całkowicie biodegradowalne, nie szkodzą więc środowisku. Producenci reklamówek zaczęli rezygnować z kolorowych nadruków z pieskami, czy roznegliżowanymi paniami na rzecz bardziej stonowanych wzorów. Nie jesteśmy przecież w stanie całkowicie zrezygnować z tego dobrodziejstwa jakim jest właśnie reklamówka. Choć ekolodzy słusznie apelują o ograniczenie produkcji foliowych opakowań, nadal pełno ich nie tylko w sklepach, ale również w lasach. Dobrym rozwiązaniem problemu z foliowymi opakowaniami byłby ich całkowity recycling. Jest to jednak trudne do osiągnięcia, ponieważ nie jesteśmy społeczeństwem specjalnie dbającym o środowisko. Torby papierowe byłyby alternatywą dla używania reklamówek czy jednorazówek. Ich wyprodukowanie wprawdzie jest nieco droższe niż tych foliowych, ale pomoc środowisku jest nieoceniona. Być może pomocna byłaby tu siła przebicia jaką daje moda. Wystarczyłoby, że z takimi torebkami zaczną pokazywać się celebryci, a cały naród dostrzeże ich urok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz