Szukaj na tym blogu

wtorek, 31 stycznia 2012

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Na pytanie, co jest najważniejsze w biznesie, nie ma prawdopodobnie jednej, słusznej odpowiedzi. Większość z zaprawionych w bojach przedsiębiorców, podkreśla czynniki takie, jak: uczciwość, jakość towarów lub usług, dobra komunikacja z Klientem czy skuteczna reklama. Każdy jednak zgadza się z tym, że - niezależnie od charakteru prowadzonej działalności - kluczowa jest szeroko pojęta sprzedaż. architektura wnętrz Specjaliści w tej dziedzinie znają niezliczone techniki, dzięki którym mogą zwrócić uwagę potencjalnego Klienta, a nawet - skłonić go do finalizacji danej transakcji. Marketingowi czarodzieje twierdzą też, że najważniejsze i absolutnie kluczowe jest pierwsze wrażenie. Oczywiście - w przypadku sprzedawcy ważne jest to, jak jest ubrany, jak wygląda, jak się zachowuje, w jaki sposób zwraca się do rozmówcy. Często jednak, spotkania z Kontrahentami odbywają się nie na neutralnym gruncie, ale w siedzibie firmy handlowca. A wtedy, na dalszy plan schodzi metka garnituru czy kolor krawata przedstawiciela. Klient odwiedzając siedzibę firmy natychmiast - przeważnie podświadomie - ocenia jej wiarygodność na podstawie właśnie pierwszego wrażenia. I wbrew pozorom, epatowanie bogactwem nie służy budowaniu zaufania – w odróżnieniu od dyskretnej elegancji czy przyjaznej nowoczesności wystroju biurowego pomieszczenia. Warto zatem przyjrzeć się temu, co w dziedzinie architektury wnętrz Warszawa (jakby nie patrzeć – rodzime centrum biznesowe) ma do zaoferowania. Już samo czerpanie inspiracji z zaprojektowanych przez czołowych specjalistów przestrzeni - może być bardzo pomocne. Jeszcze lepiej, jeśli projektowanie wnętrz wyjdzie spoza strefę teoretycznego natchnienia i stanie się przyjazną praktyką. Powierzenie stołecznym specjalistom misji zaplanowania, przygotowania i wykonania wystroju siedziby firmy może bowiem okazać się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Jakby nie patrzeć - projektant to często specjalista nie tylko od budowania wizerunku przestrzeni, ale i... poprawiania wizerunku całej firmy. Tym samym, zwykły – niezwykły architekt wnętrz może stać się architektem przedsiębiorczego sukcesu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz